Östermanns Blog

Medienwandel, Strategie, Unternehmensführung im Wandel, Komplexität, nächste Gesellschaft

The Global Implications Of The BBCs Streaming Strategy

leave a comment »

Die BBC hat eine neue Streaming-Strategie angekündigt. Vorbild für die Online-Musik-Strategien aller Radiostationen. Wie lässt sich das Wesen der DJ-getriebenen Programmierung in eine Streaming-Umgebung übertragen?

Music Industry Blog

Yesterday the BBC’s Director General Tony Hall laid out a vision for the future of the BBC (for an excellent take on this see the blog post from MIDiA’s video analyst Tim Mulligan, and yes the name may look familiar, he’s my brother!).  The BBC has long played a crucial innovation role in the digital content economy but it has yet to carve out a convincing role for itself in online music.  It has built up a compelling YouTube content offering and it has pursued a streaming coexistence strategy with its innovative Playlister initiative but the bigger play has yet to be made.  That looks set to change, with the announcement that the BBC is planning to launch a ‘New Music Discovery Service’, which would make the 50,000 tracks broadcast by the BBC every month available to stream for a limited period.  The initiative is interesting in itself…

Ursprünglichen Post anzeigen 772 weitere Wörter

Advertisements

Written by Östermann

13. September 2015 um 17:59

Veröffentlicht in Medien, Strategie

Tagged with ,

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

%d Bloggern gefällt das: