Östermanns Blog

Medienwandel, Strategie, Unternehmensführung im Wandel, Komplexität, nächste Gesellschaft

World Cup to drive record in Social Media traffic

leave a comment »

Soccer fans have never been shy about expressing their opinions, but this year’s World Cup in South Africa – which will be the first of the „social media age“ according to many – may see record levels of global interactivity. Sites such as Facebook, Twitter and YouTube were in their infancy in 2006, when the last World Cup took place in Germany, but have since exploded in popularity. Social media now connects millions around the world – 50 million tweets are sent daily while Facebook boasts more than 400 million active users – a development that will allow fans separated by distance to celebrate goals or critique referee decisions together online. Social media can bring fans closer together and give fans more opportunity to communicate with each other.

Die sozialen Netzwerke vor neuen Rekorden dankt der Fußball-WM. Bei Twitter & Co. kann sich die Euphorie und die Enttäuschung nach Lust und Laune entladen.

Advertisements

Written by Östermann

10. Juni 2010 um 20:47

Veröffentlicht in Medien, Web 2.0

Tagged with

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

%d Bloggern gefällt das: